AM

HOSPITAL TELUK INTAN TAMBAH KAPASITI PARKIR AWAM

13/09/2024 07:29 PM

TELUK INTAN, 13 Sept (Bernama) -- Ahli Parlimen Teluk Intan Nga Kor Ming hari ini mengumumkan sumbangan sebanyak RM122,500 bagi menaik taraf fasiliti kesihatan di Hospital Teluk Intan.

Nga yang juga Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan berkata sumbangan tersebut bagi menyediakan mesin elektrokardiogram (ECG), mesin kardiotokografi (CTG) dan mesin hemodialisis untuk hospital tersebut.

“Ia juga sebagai tambahan peruntukan RM800,000 bagi menaik taraf kawasan parkir awam hospital ini, yang boleh memuatkan tambahan 250 petak bagi kemudahan pengguna,” katanya pada Majlis Perasmian Parkir Awam Hospital Teluk Intan di sini hari ini.

Turut hadir Pengarah Hospital Teluk Intan Dr Khairul Baharin Mohd Baharuddin.

Nga berkata sebelum ini hospital tersebut mengalami masalah kekurangan tempat letak kereta, yang kawasan sedia ada hanya mampu menampung 500 kenderaan pada satu-satu masa dan penyediaan kawasan parkir baharu itu sedikit sebanyak mengatasi masalah tersebut.

Beliau berkata penambahan kawasan tempat letak kereta baharu itu, merupakan antara manifesto ketika Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15).

Nga berkata Hospital Teluk Intan yang berkapasiti 548 katil dengan kira-kira 2,000 kakitangan itu merupakan kemudahan penting kepada lima daerah berhampiran termasuk pesakit Sabak Bernam, Selangor.

-- BERNAMA

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan