AM > BERITA

Terus Kibar Jalur Gemilang Untuk Sambut Hari Malaysia

07/09/2024 03:56 PM

KAMPAR, 7 Sept (Bernama) -- Kerajaan negeri Perak meminta semua pihak mengibarkan Jalur Gemilang bagi memastikan semangat patriotisme dan perpaduan diteruskan menjelang Hari Malaysia yang bakal disambut pada 16 Sept ini di seluruh negara.

Pengerusi Jawatankuasa Kominkasi, Multimedia dan NGO negeri Mohd Azlan Helmi berkata selain Hari Kebangsaan yang disambut setiap 31 Ogos, Hari Malaysia juga adalah antara peristiwa besar dalam sejarah pembentukan negara, dan kibaran Jalur Gemilang adalah sebagai manifestasi patriotisme rakyat.

“Memandangkan tempoh atau jarak di antara kedua-dua tarikh berkenaan tidak terlalu jauh, kita minta semua rakyat terus meriahkan sambutan ini dengan kibaran Jalur Gemilang di semua lokasi bersesuaian,” katanya pada sidang media selepas merasmikan Program Sejahtera Desaku Dewan Undangan Negeri (DUN) Tualang Sekah di Arena Tualang Sekah di sini, hari ini.

Mengulas mengenai program hari ini, beliau berkata 3,000 pengunjung membanjiri lokasi program itu yang menawarkan pelbagai aktiviti jualan, pameran dan pertandingan, melibatkan kerjasama dari 12 agensi peringkat negeri dan persekutuan.

-- BERNAMA

 

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan