AM > BERITA

Cikgu Sabrina Kembali Bertugas Selepas Cuti Sekolah Pertengahan Penggal Kedua - Fadhlina

09/09/2024 08:49 PM

ALOR GAJAH, 9 Sept (Bernama) -- Guru kematian anak di sebuah taman asuhan kanak-kanak (taska) di Taman Kelemak Utama pada Jumaat lepas, akan kembali bertugas selepas cuti sekolah pertengahan penggal kedua ini.

Menteri Pendidikan Fadhlina Sidek berkata Sabrina Hakiem Zaini, 39, sangat komited untuk melaksanakan tugasnya di sebalik ujian ditempuhi ketika ini.

“(Sabrina akan kembali bertugas) selepas cuti September inilah (cuti sekolah pertengahan penggal kedua dari 13 hingga 21 Sept). Jadi beliau buat keputusan untuk meneruskan (kerjaya sebagai guru).

“Nampak beliau masih mempunyai semangat yang kuat dalam pendidikan dan merupakan guru yang sangat komited,” katanya ketika menziarahi Sabrina dan keluarganya di Taman Kelemak Utama di sini hari ini.

Beliau berkata Kementerian Pendidikan akan memberi segala sokongan dan bantuan diperlukan guru itu termasuklah persediaan untuk beliau kembali bertugas nanti.

“Kita beri tumpuan dulu dari segi psikososial dan mungkin juga persiapan untuk beliau kembali mengajar sebab sebelum ini beliau cuti mengajar agak lama,” katanya.

Media sebelum ini melaporkan seorang bayi meninggal dunia selepas dibawa ke Hospital Alor Gajah dalam keadaan tidak sedarkan diri dengan mulut berdarah dan muka kebiru-biruan.

Susulan itu, polis menahan seorang wanita berusia 34 tahun yang sudah berkahwin dan mempunyai tiga cahaya mata di taska berkenaan pada 3.30 petang pada Jumaat lepas bagi membantu siasatan.

Bapa bayi itu Mejar Mohd Fikry Amri Abd Halim, 39, memaklumkan anaknya Muhammad Al Fateh Amri baru lima hari dihantar ke taska berkenaan.

Lebih menyayat hati Mohd Fikry Amri dan Sabrina sudah menunggu 13 tahun untuk mendapatkan cahaya mata.

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan