AM > BERITA

YAPEIM Umum Pelantikan 10 Ahli Lembaga Pemegang Amanah Baharu

09/10/2024 09:36 PM

KUALA LUMPUR, 9 Okt (Bernama) -- Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia (YAPEIM) hari ini mengumumkan pelantikan 10 Ahli Lembaga Pemegang Amanah (LPA) YAPEIM bagi sesi 2024/26 yang berkuat kuasa pada 7 Okt lepas.

YAPEIM menerusi kenyataan memaklumkan majlis penyerahan watikah pelantikan itu disempurnakan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) Datuk Dr Mohd Na'im Mokhtar di Ibu Pejabat Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) di sini.

Kenyataan itu menyebut lapan daripada mereka adalah lantikan semula termasuk Pengerusi LPA YAPEIM Datuk Mohd Radzif Mohd Yunus.

Ahli LPA lain ialah Kolonel Datuk Mohd Ajib Ismail, Datuk Kamel Mohamad, Profesor Datuk Dr Saadiah Mohamad, Dr ‘Aida Othman, Dr Zaiyadi Awang Noh, Shatiri Mansor, Abdul Khudus Mohd Naaim, Rohani Mohd Shahir dan Khairul Faiz Morat @ Abd Morat.

“Semoga pelantikan Ahli LPA YAPEIM bagi sesi 2024/26 ini dapat memberi sumbangan dalam meletakkan yayasan ini di peringkat yang lebih tinggi,” katanya.

Dalam pada itu, Mohd Na’im ketika berucap pada majlis berkenaan berharap barisan LPA yang dilantik dapat memberi nasihat, panduan serta cadangan bernas dalam memajukan YAPEIM pada masa depan.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan