BERITA TERGEMPAR   The future of ASEAN must include Timor-Leste, whose inclusion will expand the region's economy and contribute to fulfilling our grand vision - PM Anwar | Laos secara rasmi serah kepengerusian ASEAN kepada Malaysia | 
 AM > BERITA

Wanita Rempuh Pelajar UiTM Tiada Rekod Rawatan Mental Di Fasiliti Kesihatan Terengganu

11/10/2024 05:01 PM

"Bagaimanapun kita (Jabatan Kesihatan Negeri Terengganu) tidak pasti jika dia (wanita) ada dapat rawatan di tempat atau negeri lain," katanya ketika dihubungi hari ini.

Beliau sehubungan itu menasihati orang ramai yang mempunyai ahli keluarga mengalami masalah mental supaya tampil mendapatkan rawatan.

"Masyarakat perlu ubah mentaliti mengenai penyakit mental. Usah malu untuk dapatkan rawatan. 

"Ahli keluarga dan masyarakat perlu memberi sokongan kepada mereka (pesakit mental) untuk mendapat rawatan sewajarnya dan sembuh seperti sediakala," katanya.

Kemalangan di Jalan Pantai Sura, Dungun itu menyebabkan Khairil Anwar Jamaludin, 20, Muhammad Akmal Md Tukirin, 25, dan Ku Adib Aizad Ku Azmi, 20, yang menaiki motosikal Yamaha LC135 serta Yamaha Y15 meninggal dunia di lokasi kejadian.

Muhammad Amar Danish Mohammad Ridhuan, 20, pula cedera di pinggang dan sedang dirawat di Hospital Dungun.

Pemandu wanita terbabit kini direman hingga Ahad ini untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan