BERITA TERGEMPAR   The future of ASEAN must include Timor-Leste, whose inclusion will expand the region's economy and contribute to fulfilling our grand vision - PM Anwar | Laos secara rasmi serah kepengerusian ASEAN kepada Malaysia | 
 AM > BERITA

Projek Jalan Raya Jadi Tumpuan URDA - Nanta

11/10/2024 08:23 PM

KUCHING, 11 Okt (Bernama) -- Usaha meningkatkan akses jalan raya antara agenda besar Agensi Pembangunan Ulu Rajang (URDA), kata pengerusinya Datuk Seri Alexander Nanta Linggi.

Beliau berkata sebanyak 43 projek infrastruktur termasuk projek jalan, bekalan air serta kemudahan asas lain sedang dan telah dilaksanakan oleh agensi pembangunan terbabit.

“Kita mempunyai peruntukan RM1.5 bilion dan setakat ini sebanyak 13 (daripada 43) projek sudah siap dan ada dalam pelaksanaan. Projek besar kita adalah (membina) jalan raya di kawasan Belaga, Baleh, Kapit dan Song.

“Kita juga telah membangunkan makmal di semua daerah di bawah URDA untuk kita mengenal pasti projek yang diperlukan,” katanya kepada pemberita selepas mesyuarat Lembaga Pengarah URDA di sini hari ini.

URDA ialah sebuah agensi di bawah Lembaga Pembangunan Koridor Wilayah (RECODA) Sarawak yang ditubuhkan pada 12 Julai 2017 untuk memacu pembangunan di kawasan meliputi Kapit, Kanowit, Song, Belaga dan Bukit Mabong, meliputi 41,186 kilometer persegi.

-- BERNAMA



 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan