EKONOMI > BERITA

Concorde Hotel Kuala Lumpur Bukan Untuk Dijual - Pemilik

12/09/2024 12:13 AM

KUALA LUMPUR, 12 Sept (Bernama) -- Pemilik dan pemegang saham Concorde Hotel Kuala Lumpur menafikan laporan media yang melaporkan hotel itu akan dijual pada harga hampir RM700 juta.

Pengerusi Ampang Hotel Sdn Bhd Tan Sri Sallehuddin Mohamed menegaskan hotel dengan 581 bilik itu bukan untuk dijual.

“Concorde Hotel Kuala Lumpur terus berkembang maju, hasil usaha gigih pasukan kami yang berdedikasi dan juga kesetiaan pelanggan kami.

“Perniagaan kami mencatatkan prestasi yang sangat baik dan meraih hasil yang kukuh. Pemegang saham kami berpuas hati dengan kemajuan dan hala tuju yang kami ambil,” katanya dalam satu kenyataan.

Concorde Hotel Kuala Lumpur dimiliki sepenuhnya oleh Ampang Hotel. 

Sallehuddin berkata hotel berusia 33 tahun itu akan terus kekal beroperasi dan menumpu untuk menambah baik perkhidmatannya dan mengembangkan lagi tawaran bagi menyediakan khidmat terbaik kepada pelanggan.

"Kami menghargai sokongan berterusan dan berharap dapat terus mengalu-alukan kedatangan tetamu kami pada tahun-tahun yang akan datang," katanya.

Menurut laporan media yang memetik sumber tidak dinamakan baru-baru ini, hotel itu yang terletak di tanah pegangan kekal seluas 1.8 hektar di sepanjang Jalan Sultan Ismail, bakal dijual.

Laporan itu menyatakan hotel tersebut mungkin akan dirobohkan untuk memberi laluan kepada pembangunan bersepadu bernilai berbilion ringgit.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan