EKONOMI > BERITA

DHL Express Umum Kenaikan Harga 6.9 Peratus Pada 2025

30/09/2024 11:38 AM

KUALA LUMPUR, 30 Sept (Bernama) -- Penyedia perkhidmatan ekspres antarabangsa, DHL Express hari ini mengumumkan purata kenaikan harga sebanyak 6.9 peratus pada 2025, berkuat kuasa 1 Januari.

Pengarah Urusan DHL Express Malaysia dan Brunei Julian Neo berkata syarikat kekal komited untuk memberikan perkhidmatan yang boleh dipercayai di peringkat global walaupun mendepani cabaran geopolitik yang berterusan dan gangguan rantaian bekalan.

“Dengan pelarasan harga tahunan ini, kami dapat terus melabur dalam rangkaian kami untuk meningkatkan daya tahan dan kebolehsuaiannya, memastikan sokongan yang konsisten untuk perniagaan pelanggan kami tanpa mengambil kira keadaan luaran,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Menurut DHL Express, harganya disemak setiap tahun, mengambil kira inflasi, turun naik mata wang dan kos pentadbiran berkaitan dengan langkah-langkah pengawalseliaan dan keselamatan.

Katanya pihak berkuasa nasional dan antarabangsa sentiasa mengemas kini langkah-langkah ini di lebih 220 negara dan wilayah yang ditawarkan perkhidmatan.

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan