EKONOMI > BERITA

Kerjasama AirAsia-Sega Bawa 'Sonic The Hedgehog', 'Persona 5' Terbang Bersama Penumpang

16/10/2024 06:06 PM

SEPANG, 16 Okt (Bernama) -- Penumpang syarikat penerbangan tambang rendah Malaysia AirAsia bakal menikmati dunia watak permainan popular “Sonic the Hedgehog” dan “Persona 5” menerusi kerjasamanya dengan syarikat permainan Sega Corp dan unitnya Atlus hari ini.

Ketua Pegawai Komersial AirAsia Aviation Group Ltd Paul Carroll berkata di bawah kerjasama itu dua pesawat AirAsia iaitu Airbus A330 dan A320 akan dicat dengan kedua-dua watak permainan ikonik itu, sekali gus memberikan pengalaman dalam penerbangan yang mengasyikkan kepada para penumpang.

“Dengan kerjasama itu, kami membayangkan pengalaman dalam penerbangan dengan menghidupkan dua francais ikonik itu menerusi lambang pengenalan pesawat kami, katering dalam penerbangan serta barangan eksklusif.

“Ia sebenarnya lebih kepada mencipta pengalaman yang tidak dapat dilupakan oleh tetamu kami, dari saat mereka menaiki pesawat hingga mendarat," katanya semasa acara Pengaktifan Gerbang Livery Hedgehog AirAsia X Sega Sonic the Hedgehog di Terminal 2 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur, di sini hari ini.

Turut hadir, Presiden dan Ketua Pegawai Operasi Sega Corp dan pengarah wakil Shuji Utsumi serta ketua bersama pembangunan harta intelek jenama AirAsia Izal Azlee.

Carroll berkata kedua-dua pesawat itu akan terbang merentasi lebih 150 destinasi di Asia Tenggara dan seterusnya, seperti Bangkok, Tokyo, Sydney dan Seoul. 

“Dengan Sega dan Atlus, kami bukan sekadar menawarkan penerbangan. Kami juga menawarkan pengembaraan baharu yang kami harap akan memikat hati pemain permainan dan pengembara," katanya.

Livery Sonic ialah sebahagian daripada kempen AirAsia "The Color of Connection" yang mengasyikkan, menggabungkan permainan dan perjalanan terbaik. 

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan