BELANJAWAN 2024 > BERITA

Malaysia Perkenal Produk Pelancongan Menarik Di Expo HCM City

08/09/2024 12:37 AM

HO CHI MINH CITY, 7 Sept (Bernama-VNA) -- Sebagai sebahagian daripada usaha berterusan untuk mempromosikan Malaysia sebagai destinasi pelancongan pilihan, Tourism Malaysia mengambil bahagian dalam Ekspo Pelancongan Antarabangsa Ho Chi Minh City (ITE HCMC).

ITE HCMC 2024, yang diadakan dari 5 hingga 7 Sept, berfungsi sebagai platform yang sangat baik untuk Malaysia mempamerkan tawaran pelancongan uniknya dan berinteraksi dengan pelancong berpotensi serta mereka yang pernah melancong ke Malaysia sebelum ini, lapor Agensi Berita Vietnam (VNA). 

Para pengunjung dijemput menerokai pelbagai tarikan di Malaysia, daripada warisan budaya yang kaya kepada pelbagai pakej percutian yang tersedia pada harga yang kompetitif.

Di samping itu, Tourism Malaysia mengukuhkan perkongsiannya dengan pengendali pelancongan dan persatuan utama di Ho Chi Minh City untuk mencipta pakej pelancongan menarik yang disesuaikan dengan keutamaan dan minat pasaran Vietnam.

Tahun ini, gerai Malaysia menampilkan penyertaan daripada Persatuan Usahawan Homestay Malaysia, Kampungstay Holiday Sdn Bhd, Myhistourism Adventure Sdn Bhd dan Kerajaan Negeri Melaka.

Sepanjang acara tiga hari itu, Malaysia menyerlahkan produk pelancongan yang menakjubkan, destinasi yang menawan dan reputasinya sebagai destinasi yang selamat dan mesra keluarga.

Pengunjung dihiburkan dengan persembahan kebudayaan istimewa oleh artis Malaysia yang berbakat, dengan perjalanan udara yang ditaja oleh Vietjet Air, yang mengendalikan penerbangan terus setiap hari dari Vietnam ke Malaysia, mengukuhkan lagi ikatan antara kedua-dua negara.

Nor Hayati Zainuddin, pengarah Tourism Malaysia di Vietnam, berkata Vietnam kekal sebagai pasaran sumber utama bagi Malaysia.

Adalah penting untuk mengekalkan inisiatif promosi yang mantap untuk menarik lebih ramai pelancong Vietnam, terutamanya dengan penerbangan terus baharu dari Vietnam ke Malaysia.

"Kami teruja untuk mengukuhkan kerjasama kami dengan ejen pelancongan tempatan. Dengan peningkatan penerbangan terus, kami menyasarkan untuk menjadikan Malaysia sebagai destinasi pelancongan pilihan di rantau ini."

Tourism Malaysia akan menganjurkan beberapa siri aktiviti promosi makanan dan budaya untuk mempamerkan kekayaan masakan dan budaya Malaysia.

Acara ini akan diadakan di tempat berprestij termasuk Daewoo Hanoi Hotel dari 12 hingga 16 Sept, Sheraton Saigon Grand Opera Hotel dari 6 hingga 10 Sept, dan Restoran Lesung Saigon dari 11 hingga 16 Sept di Ho Chi Minh City.

Promosi ini bertujuan untuk menawarkan pengunjung rasa asli Malaysia, meningkatkan lagi keterlihatannya sebagai destinasi pelancongan yang meriah.

Malaysia menyasarkan untuk menarik 27.3 juta pelancong antarabangsa pada 2024.

Pada masa ini, 142 penerbangan terus beroperasi antara kedua-dua negara.

-- BERNAMA-VNA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan