BELANJAWAN 2024 > BERITA

Kemenangan PRK Mahkota Amanah Rakyat, Manifestasi Keyakinan Kepada Kerajaan Johor

29/09/2024 12:43 PM

KLUANG, 29 Sept (Bernama) -- Kemenangan calon Barisan Nasional (BN) Syed Hussien Syed Abdullah pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Mahkota semalam, merupakan amanah kepada parti serta manifestasi keyakinan rakyat terhadap kepimpinan kerajaan negeri Johor, kata Setiausaha Agung BN Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir.

Beliau berkata mandat besar yang diterima pada PRK itu juga akan memperkuatkan lagi tekad BN untuk terus membawa politik kesederhanaan bersama rakan dalam Kerajaan Perpaduan pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Sesungguhnya kemenangan ini adalah amanah rakyat yang memberikan keyakinan kepada BN untuk terus istiqamah dalam mengangkat agenda membangunkan negara dan menyejahterakan kehidupan rakyat," katanya dalam kenyataan di sini.

Beliau juga berharap kemenangan itu akan menyuntik semangat membangunkan kembali seluruh potensi untuk bergerak membina kecemerlangan BN yang mendapat keyakinan dan sokongan rakyat. 

BN mempertahankan kerusi DUN Mahkota pada PRK semalam apabila Syed Hussien yang mewakili Kerajaan Perpaduan memperoleh kemenangan bergaya dengan majoriti besar 20,648 undi, jauh meninggalkan pencabar daripada Perikatan Nasional Mohamad Haizan Jaafar yang sekadar meraih 7,347 undi.

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan