BELANJAWAN 2024 > BERITA

Lima Rentung Dalam Kebakaran Rumah Di Likas

30/09/2024 05:47 PM

KOTA KINABALU, 30 Sept (Bernama) -- Lima individu membabitkan kanak-kanak dan remaja berusia tiga hingga 14 tahun rentung dalam kebakaran tiga rumah di Jalan Lembaga Padi, Lorong Burung Keleto, Likas di sini hari ini.

Pusat Gerakan Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sabah dalam kenyataan memaklumkan pasukan bomba tiba di tempat kejadian pada 12.54 tengah hari.

Kejadian itu melibatkan tiga rumah jenis tidak kekal yang terbakar 100 peratus serta sebuah kedai runcit, stor dan dua kenderaan.

"Terdapat lima mangsa dilaporkan rentung. Operasi terkawal pada 1.29 tengah hari, namun pasukan bomba masih lagi memadam bara api dan mendapatkan maklumat terperinci berkaitan mangsa terlibat," menurut kenyataan itu.

Operasi pemadaman melibatkan 33 anggota Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Lintas, Kota Kinabalu dan Putatan.

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan