BELANJAWAN 2024 > BERITA

Empat Selamat Tiba Di Tanah Air, Usaha Pemindahan Baki Rakyat Malaysia Dari Lubnan Diteruskan - Wisma Putra

04/10/2024 10:09 AM

PUTRAJAYA, 4 Okt (Bernama) -- Kementerian Luar Negeri mengesahkan bahawa seramai empat rakyat Malaysia selamat tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) dari Lubnan pada pagi ini.

Seorang lagi rakyat Malaysia dijadualkan tiba pada petang hari yang sama.

Menurut kenyataan kementerian pada Jumaat, Kedutaan Besar Malaysia di Beirut memudahcara pelepasan mereka dari Beirut melalui pesawat komersial.

"Usaha sedang giat dijalankan untuk memastikan bahawa baki rakyat Malaysia dan ahli keluarga yang masih berada di Lubnan, berjumlah 16 orang akan berjaya dievakuasi dengan selamat," menurut kementerian itu yang turut dikenali sebagai Wisma Putra.

Kementerian juga komited dalam memastikan keselamatan dan kebajikan rakyat Malaysia di Lubnan.

"Kedutaan Besar Malaysia di Beirut akan terus memantau keadaan dan menyediakan bantuan yang diperlukan," menurut kenyataan itu.

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan