BELANJAWAN 2024 > BERITA

Kebakaran Tiga Kilang Di Iskandar Puteri: Tiga Warga Asing Cedera

10/10/2024 09:06 PM

ISKANDAR PUTERI, 10 Okt (Bernama) -- Tiga warga asing cedera dalam kebakaran membabitkan tiga kilang di Kawasan Perindustrian SILC di sini pagi tadi.

Ketua Polis Daerah Iskandar Puteri ACP M. Kumarasan berkata pihaknya menerima laporan daripada orang awam berhubung kejadian itu pada 11.45 pagi.

Beliau berkata sebuah daripada kilang berkenaan dipercayai menyimpan bahan kimia termasuk cecair pencair (thinner).

“Kejadian dipercayai berlaku sekitar 11.30 pagi dan ketiga-tiga warga asing itu telah dihantar ke Hospital Sultanah Aminah (HSA) untuk rawatan lanjut,” katanya pada sidang media di sini hari ini.

Beliau berkata kebakaran berjaya dikawal dan maklumat lanjut berhubung kejadian itu akan dimaklumkan kemudian.

Kumarasan turut menasihati orang awam agar tidak menghampiri kawasan kejadian sebagai langkah menjaga keselamatan, dan tinjauan Bernama mendapati laluan masuk ke kawasan kilang berkenaan telah ditutup oleh pihak berkuasa.

Sementara itu Komander Operasi dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Iskandar Puteri Penguasa Bomba Kanan (PBK) I Mohamad Anuar Mohamad Amdzah berkata 39 anggota digerakkan ke lokasi kejadian membabitkan BBP Larkin, BBP Skudai, BBP Pekan Nenas, BBP Pontian Baru dan BBP Sebana Cove.

Terdahulu beberapa video insiden kebakaran itu tular di media sosial, yang memaparkan mangsa mengalami kecederaan.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan