BELANJAWAN 2025 > BERITA

Syria Lapor Serangan Udara Israel Dari Golan Dan Lubnan, Beberapa Peluru Berpandu Dipintas

26/10/2024 10:39 AM

DAMSYIK, 26 Okt (Bernama-SANA) -- Sistem pertahanan udara Syria memintas beberapa peluru berpandu pada awal pagi Sabtu, susulan serangan udara Israel yang menyasarkan kedudukan ketenteraan di wilayah selatan dan tengah negara itu, lapor Agensi Berita Arab Syria (SANA) yang dikendalikan kerajaan.

Menurut sumber tentera yang dipetik SANA, serangan itu berlaku kira-kira 2 pagi waktu tempatan dan melibatkan "serangan peluru berpandu" yang dilancarkan dari arah Bukit Golan yang diduduki Israel dan ruang udara Lubnan.

Sumber itu menambah bahawa sistem pertahanan udara berjaya memintas peluru berpandu yang masuk dan menembak jatuh sebahagian daripadanya, sambil menyatakan bahawa usaha masih dijalankan untuk menilai kesan serangan berkenaan.

-- BERNAMA-SANA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan