TIGA ANGGOTA BALAI POLIS PULAU TIKUS DITAHAN

10/06/2024 09:36 PM

GEORGE TOWN, 10 Jan (Bernama) -- Polis Pulau Pinang hari ini mengesahkan penahanan tiga anggotanya yang bertugas di Balai Polis Pulau Tikus bagi membantu siasatan berhubung dakwaan salah laku, Jumaat Lepas.

Ketua Polis Daerah Timur Laut ACP Razlam Ab Hamid berkata kes melibatkan tiga anggota polis itu masih dalam siasatan pihaknya.

"Dua daripada tiga anggota yang ditahan itu disiasat di bawah Seksyen 29 (1) Akta Kesalahan Kecil, manakala seorang lagi menurut Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952, kami masih menjalankan siasatan lanjut," katanya ketika dihubungi Bernama malam ini.

Terdahulu, tular di laman Telegram laporan berhubung penahanan tiga anggota polis balai itu termasuk seorang daripadanya berpangkat Lans Koperal berumur 29 tahun yang positif dadah.

Beliau berkata dua lagi anggota polis berpangkat Koperal berumur 34 dan 35 tahun ditahan kerana pemeriksaan menemukan sejumlah wang RM500 dan RM1,093 di dalam beg masing-masing, namun mereka gagal memberi penjelasan berhubung wang terbabit.

Pemeriksaan terhadap anggota-anggota polis di balai berkenaan dijalankan oleh pasukan daripada Jabatan Integriti dan Pematuhan Standard (JIPS) Bukit Aman.

-- BERNAMA


 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan