AM

40 buah rumah rosak dilanda ribut di Perlis

04/05/2021 03:26 PM

KANGAR, 4 Mei  -- Sebanyak 40 buah rumah rosak akibat kejadian ribut di beberapa kawasan di Perlis semalam.

Pengerusi Jawatankuasa Bencana Alam negeri, Azman Mohd Yusof berkata jumlah terkumpul mangsa ribut yang diperoleh setakat ini melibatkan 40 buah rumah dalam kejadian ribut yang berlaku antara 7.30 hingga 8.00 malam tadi.

“Kejadian tersebut melibatkan beberapa kampung di beberapa Dewan Undangan Negeri (DUN) iaitu Sanglang dan Simpang Empat.

"Buat masa ini, tiada laporan membabitkan individu yang cedera dan pusat pemindahan juga tidak dibuka kerana penduduk terjejas masih memilih untuk tinggal di kediaman masing-masing kerana rumah masih boleh diduduki," katanya ketika dihubungi Bernama hari ini.

Beliau berkata kebanyakan rumah rosak di bahagian bumbung dan dinding akibat diterbangkan angin kuat ketika kejadian.

Azman berkata kerajaan negeri menerusi agensi berkaitan telah mengagihkan bantuan awal berupa kit bencana, bakul makanan, selimut, tikar dan keperluan asas untuk setiap keluarga.

Beliau menasihati mangsa ribut agar segera membuat laporan polis bagi membolehkan agensi berkaitan menyalurkan bantuan dan pembaikan rumah.

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan