EKONOMI

Informa Markets tanda tangan MoU dengan MWA

16/06/2022 10:03 PM

KUALA LUMPUR, 16 Jun (Bernama) -- Penganjur Ekspo dan Forum ASIAWATER 2022, Informa Markets hari ini menandatangani Memorandum Persefahaman (MoU) mengenai perkongsian pintar dengan Persatuan Air Malaysia (MWA) bagi pelaksanaan edisi ke-12 acara berkenaan.

Pengerusi Informa Markets Malaysia Jen (B) Tan Sri Mohd Azumi Mohamed berkata persefahaman itu menyerlahkan perkongsian strategik dan kukuh antara kedua-dua entiti berkenaan yang gigih dalam memperjuangkan industri air serta air sisa buangan menerusi pameran perdagangan dan persidangan, di samping aktiviti bersifat komersial dan pendidikan.

"MWA dengan rangkaiannya yang luas dan dikendalikan oleh para profesional, jurutera air dan lain-lain, berada dalam kedudukan tepat untuk membantu kami mencapai kandungan dan kualiti yang lebih baik dalam siri persembahan berkaitan Air yang kami laksanakan, semasa kita bergerak kehadapan.

“Bagi kami, kami terus komited dan akan kekal komited terhadap industri air dan air sisa buangan rantau ini dan pada masa yang sama membantu dalam memajukan industri air dan air sisa buangan melalui acara kami iaitu ASIAWATER,” katanya pada majlis menandatangani MoU berkenaan di sini hari ini.

MoU itu ditandatangani oleh Pengurus Besar Informa Markets Malaysia Gerard Leeuwenburgh dan Presiden Persatuan Air Malaysia Dr Ir Mohmad Asari Daud di sini hari ini.

Mohmad Asari berkata pemeteraian MoU itu merupakan peristiwa penting kerana Malaysia akan menjadi hab eksposisi kepakaran dan produk bagi industri air dan air sisa buangan menerusi acara berkenaan yang dijadualkan berlangsung Disember.

“Menerusi perkongsian pintar baharu kami dengan Informa Markets, ia akan mengukuhkan lagi misi MWA, iaitu menggalakkan sinergi dan meningkatkan pengetahuan serta amalan baik dalam industri air dan air sisa buangan Malaysia.

“Dengan kerjasama rapat Pasaran Informa melalui platform Ekspo dan Forum ASIAWATER, kami dapat menyalurkan pengetahuan dan kepakaran kami dalam menjalankan serta mengendalikan persidangan dan seminar peringkat tinggi dalam usaha melengkapkan pemain tempatan dengan pengetahuan dan kemahiran yang betul,” katanya.

Edisi ke-12 ASIAWATER 2022 berlangsung dari 7 hingga 9 Dis di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur, mempamerkan teknologi air terkini serta perkongsian penyelesaian industri dan amalan terbaik.

Dengan lebih 2,000 jenama tempatan dan antarabangsa untuk dipamerkan dari 32 negara dan wilayah, ASIAWATER 2022 dijangka menerima lebih 17,000 pengunjung dan perwakilan perdagangan secara langsung dan dalam talian tahun ini.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan