AM

PM Anwar Luang Masa Berbuka Dengan Pengamal Media, Penggiat Seni

11/04/2023 09:42 PM

KUALA LUMPUR, 11 April (Bernama) -- Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini meluangkan masa berbuka puasa bersama pengamal media dan penggiat seni tempatan di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Kuala Lumpur (WTC), di sini ini.

Perdana Menteri yang tiba pada 6.47 petang dengan berbaju Melayu biru muda diiringi Menteri Komunikasi dan Digital Fahmi Fadzil dan timbalannya, Teo Nie Ching.

Sebelum berbuka, Anwar turut meluangkan masa bersalaman, berbual dan beramah mesra dengan hadirin pada majlis itu.

Kira-kira 1,000 tetamu yang terdiri daripada ketua-ketua agensi media, wartawan dan jurukamera, tempatan dan antarabangsa, selain penggiat seni serta 30 anak yatim dari Rumah Kasih Ibu, Ampang hadir pada majlis itu.

Antara yang hadir ialah Ketua Pegawai Eksekutif Pertubuhan Berita Nasional Malaysia (Bernama) Roslan Ariffin, Pengarang Urusan Kumpulan NSTP Datuk Ahmad Zaini Kamaruzzaman dan Pengerusi Kumpulan Media Prima Berhad Datuk Seri Dr Syed Hussian Aljunid.

Selain itu, selebriti tempatan yang hadir teramasuk artis versatil Ifa Raziah, pelakon dan pengacara Datuk AC Mizal serta penyampai radio dan penyanyi Dina Nadzir serta pengarah filem Datuk Suhaimi Baba.

Perdana Menteri juga sempat menunaikan solat Magrib berjemaah bersama hadirin.

-- BERNAMA


 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan