AM

SULTAN NAZRIN BERKENAN MERIAHKAN SAMBUTAN DEEPAVALI 2023 NEGERI PERAK

26/11/2023 05:35 PM

TANJUNG MALIM, 26 Nov (Bernama) -- Sultan Perak Sultan Nazrin Shah berkenan berangkat ke Majlis Sambutan Deepavali 2023 Negeri Perak di Dewan Sri Tanjong, Majlis Daerah Tanjung Malim di sini hari ini.

Turut berangkat, Raja Permaisuri Perak Tuanku Zara Salim, Raja Muda Perak Raja Jaafar Raja Muda Musa, Raja Puan Besar Perak Raja Nazhatul Shima Sultan Idris Shah dan Raja Di Hilir Perak Raja Iskandar Dzurkarnain Sultan Idris Shah.

Keberangkatan Baginda pada pukul 2.45 petang disambut Menteri Besar Perak Datuk Seri Saarani Mohamad dan isteri Datin Seri Aezer Zubir serta beberapa orang kenamaan.

Baginda berdua kemudian berkenan menyertai majlis santapan dengan diiringi persembahan tarian tradisional India dan nyanyian pada sambutan yang dihadiri kira-kira 3,000 orang itu.

Sultan Nazrin turut berkenan menyampaikan sumbangan kepada 53 anak-anak yatim dari Pertubuhan Badan Kebajikan Anak-Anak Yatim Darussalam Ipoh, Pertubuhan Pengurusan Pusat Jagaan 1Malaysia dan Pertubuhan Kebajikan Insan Kanak-Kanak Arut Perum Jothy.

Sementara itu, Saarani dalam sembah ucapannya berkata seluruh jentera pentadbiran kerajaan negeri akan sentiasa memastikan agenda pelan Perak Sejahtera 2030 yang dirangka khusus untuk memacu ekonomi dan memakmurkan negeri terus dipergiat supaya rakyat tanpa mengira sempadan kaum dan agama dapat merasai kemajuan.

"Semoga dengan tekad itu, seluruh rakyat dapat sama-sama membina negeri yang makmur dan sejahtera.

"Mudah-mudahan, dengan iringan pedoman dan mutiara pemikiran Paduka Seri Tuanku selaku Raja Pemerintah, bumi Perak Darul Ridzuan ini akan terus dikurniakan keamanan dan kesentosaan," katanya.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan