POLITIK

PRK KUALA KUBU BAHARU: AMK TUMPU KAWASAN TERTENTU, DEKATI BELIA

23/04/2024 12:38 PM

KUALA LUMPUR, 23 April (Bernama) -- Angkatan Muda Keadilan (AMK) akan berkampung di beberapa kawasan tumpuan dan mendekati golongan belia daripada pelbagai latar belakang sepanjang tempoh kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Kubu Baharu, bermula Sabtu ini. 

Semasa berkempen, fokus penerangan AMK ialah mengenai pembangunan dan isu setempat di samping persoalan peringkat nasional khususnya yang menyentuh soal perpaduan masyarakat, kepesatan ekonomi dan inisiatif Kerajaan MADANI selain menangkis fitnah serta propaganda pembangkang.

Selain itu, kempen juga akan digerakkan secara mandiri tanpa bergantung kepada jentera kerajaan dan yakin dengan kekuatan akar umbi parti yang bersedia mengekalkan kemenangan di DUN Kuala Kubu Baharu.

"Kami yakin, golongan belia di Kuala Kubu Baharu mampu menjelmakan diri sebagai sebuah kelompok generasi muda yang rasional, berpengetahuan, demokratik dan matang dalam mendepani suasana politik yang runcing sekarang," menurut kenyataan AMK di sini hari ini. 

AMK yakin aspek kesederhanaan ialah elemen penting dalam mendepani semua isu berbangkit agar ia dapat ditangani dengan cermat, harmoni dan penuh semangat perpaduan, maka PRK kali ini mesti dilatari semangat sama.

Mesyuarat Majlis Pimpinan AMK Sabtu lepas melantik Ketua AMK Selangor Izuan Kassim sebagai Pengarah PRK Kuala Kubu Baharu. 

PRK DUN Kuala Kubu Baharu diadakan berikutan kematian penyandangnya Lee Kee Hiong, 58, pada 21 Mac lepas akibat kanser.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 27 April sebagai hari penamaan calon, manakala hari pengundian pada 11 Mei ini.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan