AM

BANGUNAN DI GENTING HIGHLANDS TERBAKAR

14/06/2024 08:32 PM

KUALA LUMPUR, 14 Jun (Bernama) -- Sebuah bangunan terbakar dalam satu kejadian di Taman Tema Jalan Genting Highlands, Genting Highlands, di sini hari ini.

Pusat Gerakan Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Pahang memaklumkan pihaknya menerima laporan berkaitan insiden ini pada pukul 4.55 petang.

Menurut kenyataan, sepasukan bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Malaysia Genting dan Bentong tiba di lokasi kejadian kira-kira lima minit kemudian dengan diketuai Komander Operasi Muhamad Azim Zakaria.

“Komander Operasi melaporkan terdapat kebakaran bangunan di tingkat dua, Taman Tema dan merebak ke tingkat empat.

“Pasukan bomba membuat operasi pemadaman dengan menggunakan dua aliran hos 200 kaki, dua nozel dan mengambil air dari pili bomba bertekanan. 

Operasi sedang berjalan. Pasukan Bomba Sukarela dari Janda Baik turut membantu dalam proses pemadaman kebakaran,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Sementara itu, tanpa menjelaskan butiran lanjut, Ketua Polis Daerah Bentong Supt Zaiham Mohd Kahar mengesahkan kejadian tersebut.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan