JENAYAH & MAHKAMAH

LELAKI TIKAM IBU DENGAN GUNTING DIREMAN TUJUH HARI

16/06/2024 02:05 PM

GEORGE TOWN, 16 Jun (Bernama) -- Lelaki yang dipercayai menikam ibunya hingga maut menggunakan gunting di sebuah pangsapuri di Relau di sini petang semalam direman selama tujuh hari.

Ketua Polis Daerah Timur Laut ACP Razlam Ab Hamid berkata suspek berusia 40 tahun dan mempunyai masalah mental itu direman mulai hari ini hingga 22 Jun depan bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

“Polis mendapat kebenaran Mahkamah Majistret di sini untuk menahan reman suspek selama tujuh hari bermula hari ini. Motif kejadian masih dalam siasatan,” katanya ketika dihubungi Bernama hari ini.

Semalam, seorang wanita berusia 67 tahun maut dipercayai ditikam dengan gunting oleh anak kandungnya yang mempunyai masalah mental.

Suspek yang juga anak bongsu itu dikatakan telah menghubungi abangnya kira-kira 5 petang memberitahu telah menikam ibu mereka dengan gunting.

Kejadian dimaklumkan kepada polis yang kemudiannya membuat tangkapan ke atas suspek di kediaman terbabit.

 -- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan