JENAYAH & MAHKAMAH

LELAKI SERAH DIRI DI BALAI POLIS MENGAKU BUNUH ISTERI DIREMAN TUJUH HARI

21/06/2024 02:06 PM

IPOH, 21 Jun (Bernama) -- Lelaki yang menyerah diri di Balai Polis Batu Gajah dan mengaku membunuh isterinya di sebuah hotel semalam, direman tujuh hari bermula hari ini.

Ketua Polis Daerah Batu Gajah ACP Md Noor Aehawan Mohammad memberitahu Bernama perintah reman itu dikeluarkan oleh Majistret Azlin Zeti Zainal Abidin dalam prosiding di Mahkamah Majistret Batu Gajah pada 8.30 pagi tadi.

"Dia direman untuk bantu polis menjalankan siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh yang membawa hukuman mati, jika sabit kesalahan," katanya.

Semalam, Bernama melaporkan seorang lelaki menyerah diri di balai polis selepas membunuh isterinya dengan menggunakan pisau dalam sebuah bilik hotel di Jalan Pejabat Pos, Batu Gajah, dekat sini.

Md Noor Aehawan dilaporkan berkata suspek berusia 36 tahun itu ditahan pada kira-kira 2 petang selepas memaklumkan kepada kaunter aduan balai polis itu bahawa dia telah membunuh isterinya berusia 32 tahun di hotel terbabit.

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan