SUKAN

PM AJAK RAKYAT MALAYSIA DOAKAN KEJAYAAN KONTINJEN NEGARA DI SUKAN OLIMPIK

24/07/2024 10:30 PM

KUALA LUMPUR, 24 Julai (Bernama) -- Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim mengajak rakyat Malaysia menzahirkan sokongan padu buat kontinjen negara yang menggalas misi merealisasikan impian emas pertama di temasya Sukan Olimpik Paris 2024, yang bermula esok. 

Beliau berkata rakyat Malaysia juga harus mendoakan agar kontinjen negara mampu menempa sejarah dan melakar prestasi baik serta meraih pingat dalam acara yang disertai.

“Sama-sama kita mengikuti, menyaksikan dan mendoakan ke hadrat Allah SWT mudah-mudahan team MAS berjaya, sama-sama kita ucapkan selamat maju jaya dan sukses kepada team MAS.

“Selamat maju jaya buat 26 atlet negara. Doa seluruh rakyat Malaysia mengiringi langkah kalian di Paris, insya-Allah,” katanya menerusi hantaran di laman Facebook beserta mesej ringkas melalui video berdurasi 56 saat.

Kontinjen Malaysia akan menggalas cabaran negara pada temasya sukan berprestij itu menerusi penyertaan dalam sembilan jenis sukan iaitu akuatik terjun, akuatik renang, pelayaran, menembak, berbasikal trek, berbasikal lebuh raya, angkat berat, badminton, golf, memanah dan olahraga.

Negara bakal memulakan saingan esok apabila pemanah muda negara Ariana Nur Dania Mohamad Zairi turun beraksi dalam acara recurve wanita sehari sebelum upacara pembukaan temasya sukan itu Jumaat ini.

Temasya itu, yang berlangsung empat tahun sekali, akan membuka tirai pada 26 Julai dan berakhir pada 11 Ogos.

-- BERNAMA

 

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan