POLITIK

Pemilihan Calon BN PRK DUN Mahkota Di Peringkat Akhir - Khaled Nordin

30/08/2024 03:57 PM

KLUANG, 30 Ogos (Bernama) -- Pemilihan calon Barisan Nasional (BN) bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Mahkota kini di peringkat akhir, kata Menteri Pertahanan Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin.

Beliau yang juga Naib Presiden UMNO dan koordinator BN untuk PRK DUN Mahkota berkata banyak nama calon telah dipertimbangkan dan calon yang dipilih akan diumumkan selepas negara menyambut hari kemerdekaan.

“Ia (pengumuman calon) akan dilakukan ketika BN melancarkan jentera pilihan raya dalam sedikit masa lagi. Kita habiskan (sambutan) kemerdekaan dahulu,” katanya selepas melancarkan Program e-Perkasa Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) Yayasan Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) dan Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) di Kem Mahkota di sini hari ini.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 28 September sebagai hari pengundian PRK DUN Mahkota, manakala hari penamaan calon ditetapkan pada 14 September.

PRK berkenaan diadakan susulan kematian penyandang kerusi itu Datuk Sharifah Azizah Syed Zain, 63, ketika menerima rawatan di Hospital Enche’ Besar Hajjah Khalsom (HEBHK) di Kluang pada 2 Ogos lepas.

Program e-Perkasa SPM Yayasan LTAT dan UPSI merupakan inisiatif tajaan Yayasan LTAT untuk memperkasa pendidikan anak-anak warga ATM yang bersekolah di luar kem tentera sebagai persediaan untuk menghadapi peperiksaan SPM tahun 2024.

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan