AM

Yang Dipertua Sabah Hadiri Sambutan Hari Malaysia 2024

16/09/2024 10:43 PM

KOTA KINABALU, 16 Sept (Bernama) -- Yang Dipertua Negeri Sabah Tun Juhar Mahiruddin dan isteri Toh Puan Norlidah R.M Jasni tiba di Padang Merdeka di sini malam ini bagi menghadiri Sambutan Hari Malaysia 2024.

Ketibaan Juhar dan isteri pada 8.30 malam disambut oleh Pengerusi Jawatankuasa Induk Sambutan Hari Malaysia 2024 Fahmi Fadzil, yang juga Menteri Komunikasi, serta Pengerusi Bersama sambutan itu Datuk Christina Liew yang juga Menteri Pelancongan, Kebudayaan dan Alam Sekitar Sabah.

Nyanyian lagu Negaraku dan Sabah Tanah Airku memulakan Sambutan Hari Malaysia 2024 sebelum penonton disajikan dengan persembahan Tarian Sambut Tamu yang menampilkan kepelbagaian tradisi serta budaya rakyat Malaysia.

Prapersembahan Sambutan Hari Malaysia 2024 telah bermula dari 5 petang hingga 7.30 malam yang diselang-selikan dengan persembahan artis dan ketibaan tetamu jemputan.

Bertema Malaysia MADANI: Jiwa Merdeka, para hadirin teruja memeriahkan sambutan itu dan mula membanjiri Padang Merdeka seawal 5 petang malah mereka turut memberikan sorakan serta tepukan gemuruh.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan