AM

Jabatan Imigresen Sabah Terima Teguran KSN Tingkat Kualiti Perkhidmatan

18/09/2024 08:48 PM

KOTA KINABALU, 18 Sept (Bernama) -- Jabatan Imigresen Malaysia (JIM) Sabah menerima teguran Ketua Setiausaha Negara (KSN) Tan Sri Shamsul Azri Abu Bakar yang antara lain mahu jabatan itu memberikan perhatian kepada memperkasakan kecekapan operasi sistem kaunter bagi meningkatkan kepuasan pelanggan.

Pengarahnya Datuk Sh Sitti Saleha Habib Yusof berkata jabatan itu komited mematuhi arahan daripada ibu pejabat untuk memastikan setiap kaunter beroperasi mengikut masa ditetapkan dan tidak berlaku kesesakan.

“Kita menerima teguran tersebut. Saya pun mendapat arahan daripada pihak pengurusan tertinggi KDN iaitu Ketua Setiausaha yang memaklumkan akan ada satu mesyuarat antara Ketua Pengarah Imigresen dengan Ketua Pengarah Pendaftaran dalam sedikit masa lagi bagi tujuan melihat penambahbaikan kepada perkara disebutkan Tan Sri KSN semalam,” katanya dalam sidang media di sini hari ini.

Semalam, Shamsul Azri menerusi hantaran Facebook menggariskan beberapa perkara utama yang perlu diberikan perhatian oleh JIM Sabah dan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) Sabah bagi memastikan perkhidmatan lebih cekap kepada pelanggan.

Perkara itu diketengahkan selepas beliau membuat lawatan mengejut di kedua-dua jabatan itu di sini bagi melihat sendiri operasi harian dan memantau kesiapsiagaan di bahagian kaunter.

-- BERNAMA


 

 


 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan