JENAYAH & MAHKAMAH

Anggota Tentera Darat Ditemukan Lemas Di Tasik Empangan Linggiu

28/09/2024 10:10 PM

KOTA TINGGI, 28 Sept (Bernama) -- Seorang anggota Tentera Darat Malaysia hari ini ditemukan lemas di Tasik Empangan Linggiu, Bandar Tenggara di sini. 

Ketua Polis Daerah Kota Tinggi Superintenden Yusof Othman berkata pihaknya menerima maklumat mengenai insiden yang menimpa lelaki berusia 32 tahun itu pada 2.35 pagi. 

Beliau berkata ketika kejadian, mangsa yang sedang menaiki bot milik Angkatan Tentera Malaysia bersama tiga anggota lain sebelum bot dinaiki terlanggar objek dipercayai kayu hanyut menyebabkan mereka terjatuh. 

“Bagaimanapun, tiga yang lain dapat menyelamatkan diri dan usaha mencari mangsa di sekitar kawasan berkenaan tidak menjumpai sebarang petunjuk sebelum mereka memaklumkan kejadian terbabit kepada penyelia bertugas. 

“Susulan itu, sejumlah pegawai dan anggota dari Balai Polis Bandar Tenggara, Jabatan Bomba dan Penyelamat Kota Tinggi serta Bandar Tenggara serta unit skuba telah diatur gerak bagi menjalankan operasi mencari dan menyelamat,” menurutnya dalam kenyataan malam ini. 

Yusof berkata mangsa dijumpai oleh unit skuba pada kedalaman 13 meter dengan kedudukan kira-kira tujuh meter dari lokasi dia dilaporkan terjatuh pada 11.50 pagi. 

Beliau berkata mayat mangsa kemudian dibawa naik ke permukaan sebelum dihantar ke unit forensik Hospital Kota Tinggi untuk tindakan prosedur siasatan dan kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut. 

-- BERNAMA 

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan