DUNIA

Key Asic Bekerjasama Dengan NSW Dari Jepun Untuk Bangunkan Perniagaan ASIC

09/10/2024 09:16 PM

KUALA LUMPUR, 9 Okt (Bernama) -- Key Asic Bhd (Key Asic) memeterai perjanjian kerjasama dengan NSW Inc (NSW) iaitu satu daripada pembina penyelesaian sistem terbesar Jepun bagi membangunkan perniagaan reka bentuk litar bersepadu khusus aplikasi (ASIC).

Syarikat itu berkata NSW akan menawarkan pelbagai penyelesaian, membolehkan kedua-dua syarikat mengembangkan kemampuan reka bentuk ASIC secara bersama dan menangani keperluan pelanggan dengan lebih baik.

Key Asic berkata NSW memiliki kepakaran unik dan mengagumkan dalam pembangunan perisian, perkakasan dan cip terutamanya dalam teknologi internet pelbagai benda (IoT) serta kecerdasan buatan (AI) yang berjaya digunakan dalam pasaran.

"Keupayaan NSW akan membolehkan kami menyampaikan penyelesaian yang lebih lengkap dan bersepadu kepada pelanggan kami," katanya dalam makluman ke Bursa Malaysia hari ini.

Menurut syarikat berkenaan, perjanjian itu mengambil masa selama lima tahun bermula pada 9 Okt, 2024 dan berakhir pada 8 Okt, 2029.

"Kerjasama ini dijangka mempercepatkan pertumbuhan dan penggunaan teknologi IoT dan AI Key ASIC di peringkat platform silikon," kata syarikat itu.

-- BERNAMA

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan