EKONOMI

Kerajaan Akan Umum Insentif Khas JS-SEZ Menjelang Akhir Tahun Ini - PM Anwar

18/10/2024 10:48 PM

KUALA LUMPUR, 18 Okt (Bernama) -- Kerajaan akan mengumumkan insentif khas untuk Zon Ekonomi Khas Johor-Singapura (JS-SEZ) menjelang akhir tahun ini, kata Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beliau berkata insentif khas yang disediakan boleh menarik pelaburan berkualiti dan menawarkan pekerjaan bernilai tinggi dalam usaha memacu pertumbuhan zon berkenaan sekali gus menjadi zon ekonomi khas yang mampan.

Mengumumkan perkara itu ketika membentangkan Belanjawan 2025 di Dewan Rakyat hari ini, beliau juga berkata Invest Malaysia Facilitation Centre – Johor (IMFC-J) juga sedang ditubuhkan bagi memudah cara pelaburan di JSSEZ.

Anwar, yang juga Menteri Kewangan berkata pusat itu bertujuan untuk mengurangkan birokrasi di pelbagai peringkat bagi mempercepat kelulusan.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan