​DAERAH GUIZHOU GUANSHANHU BERALIH DARIPADA "KECANTIKAN EKOLOGI" KEPADA "EKOLOGI +"

24/06/2024 12:38 PM

GUIYANG, China, 24 Jun (Bernama) -- Pada 15 Jun, 2024, siri aktiviti bagi "Musim Ekologi" bermula secara rasmi di Daerah Guanshanhu di Bandar Raya Guiyang di Wilayah Guizhou. Ini merupakan tahun ketiga berturut-turut bagi siri aktiviti "Musim Ekologi" di Daerah Guanshanhu. Dihoskan oleh Jabatan Publisiti bagi kerajaan Daerah Guanshanhu, "musim ekologi" tahun ini telah menjalankan beberapa aktiviti yang menarik di sekitar tiga bahagian "ekologi + lawatan sambil belajar", "ekologi + muzik" dan "ekologi + pendidikan".

Seorang pelajar bernama Li Yijun dari Guangzhou yang turut serta di dalam "ekologi + lawatan sambil belajar" berkata dengan penuh harapan, "Ini adalah kali pertama saya berada di Guiyang, saya berasa seperti baharu melihat landskap gunung, sungai dan pemandangan hijau ketika berada di dalam kereta api berkelajuan tinggi. Saya berharap untuk mengetahui lebih lanjut tentang keindahan ekologi semula jadi dengan mengambil bahagian di dalam aktiviti ini, dan berharap agar dapat menimba segala macam pengetahuan dan keseronokan daripada lawatan ekologi itu." 

 

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan