E-BANDAR BEIJING MEMBINA DIRINYA UNTUK MENJADI BANDAR AI

02/07/2024 12:14 PM

BEIJING, 2 Julai (Bernama) -- Pada 29 Jun, Persidangan Inovasi Bandar AI bagi E-Bandar Beijing telah diadakan di Taman Perindustrian Negara untuk Aplikasi dan Inovasi Teknologi Maklumat, dengan mengeluarkan rancangan pembangunan E-Bandar Beijing untuk membina dirinya menjadi sebuah bandar yang berasaskan AI.

Pada persidangan itu, yang telah diadakan oleh Jawatankuasa Pengurusan Kawasan Pembangunan Ekonomi-Teknologi Beijing, 10 senario dan keputusan penggunaan AI teratas bagi E-Bandar telah dikeluarkan secara bersiri, platform perkhidmatan bermodel besar bagi urusan kerajaan Yizhi telah dilancarkan, dan Institut Senario Aplikasi AI Beijing. (BAIASI) dan Platform Kecepatan Industri Tempatan AI Beijing (BAINIAP) telah diumumkan.

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan