AACSB MENETAPKAN HALA TUJU UNTUK SEKOLAH PERNIAGAAN MENERAJUI AI

03/07/2024 09:41 AM

TAMPA, Florida, 3 Julai (Bernama) -- AACSB International (AACSB) menerajui cara untuk sekolah perniagaan menggunakan dan berinovasi dengan AI. Melalui laporan yang dikeluarkan baru-baru ini yang meneroka bagaimana sekolah perniagaan boleh memahami dan menerima dengan lebih baik keupayaan AI generatif (GenAI), sebagai tambahan kepada persidangan AI pertamanya di A.S., AACSB teruja untuk mengumumkan pemimpin pemikiran AI yang terkenal, Ethan Mollick sebagai penceramah ucaptama di Persidangan Dekan di Las Vegas, Nevada pada bulan Februari 2025.

Ethan Mollick ialah Profesor Madya di Sekolah Wharton Universiti Pennsylvania, tempat di mana beliau belajar dan mengajar inovasi dan keusahawanan, serta mengkaji kesan kecerdasan buatan terhadap kerja dan pendidikan. Beliau juga mengetuai Wharton Interactive, satu usaha untuk mendemokrasikan pendidikan menggunakan permainan, simulasi dan AI. Sebelum berada dalam bidang akademik, Ethan telah mengasas bersama syarikat permulaan dan pada masa ini menasihati sejumlah syarikat permulaan dan organisasi.

 

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan