BERSAMA INISIATIF "JALUR DAN LALUAN" DAN STRATEGI KE ARAH GLOBAL, DONGFENG MOTOR MENGGIATKAN USAHA PENGEMBANGAN DI PASARAN ASIA TENGAH

04/07/2024 02:52 PM

ALMATY, Kazakhstan, 4 Julai (Bernama) -- Pada tahun 2013, Presiden Xi Jinping mencadangkan inisiatif penting untuk bersama-sama membina Jalur Ekonomi Laluan Sutera di Kazakhstan. Sebagai pengamal dan penganjur Inisiatif Jalur dan Laluan, Dongfeng Motor telah terus mengukuhkan kerjasama dan pertukaran dengan Asia Tengah dan berjaya memulakan laluan yang menampilkan "mempertahankan keindahan setiap tamadun dan kepelbagaian tamadun di dunia". Dari bulan Januari hingga bulan Mei pada tahun ini, jualan kenderaan yang dieksport oleh Dongfeng ke Asia Tengah dan negara lain meningkat sebanyak 71% tahun ke tahun, bersama dengan trend pembangunan yang hebat.

Kazakhstan ialah negara kerjasama utama dalam pembinaan Inisiatif Jalur dan Laluan China yang berkualiti tinggi. Pada 1 Julai 2024, majlis perasmian pengedar Dongfeng Motor di Kazakhstan dan majlis penyerahan kenderaan kepada pelanggan utama telah berjaya diadakan di Almaty. Produk utama seperti DONGFENG GX, traktor KL dan lori pembuang KC telah diperkenalkan terutamanya kepada pelanggan pasaran tempatan. Kenderaan komersial Dongfeng merancang untuk memberikan tumpuan kepada traktor dan mencapai bahagian pasaran sebanyak 20% di Kazakhstan dalam tempoh tiga tahun akan datang. Kereta penumpang Dongfeng dan VOYAH juga berdasarkan persekitaran pasaran di Asia Tengah, memperoleh gambaran mendalam mengenai permintaan pengguna dan merangka strategi pemasaran. Dianggarkan bahawa menjelang tahun 2026, VOYAH akan melengkapkan sepenuhnya susun atur strategik syarikat di pasaran Asia Tengah dan menyediakan pengguna dengan produk dan perkhidmatan yang lebih berkualiti.

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan