IVI RMA GLOBAL DAN LAVIMA FERTILITY BERGABUNG TENAGA DALAM PENYELIDIKAN RAWATAN KESUBURAN

09/07/2024 06:10 PM

VALENCIA, Sepanyol dan BRUSSEL, 9 Julai (Bernama) -- Mencari alternatif untuk mendapatkan oosit tanpa stimulasi ovari ialah bidang penyelidikan perintis dalam perubatan reproduktif. Kesukaran yang disebabkan oleh proses stimulasi ovari ialah penghalang semasa bagi sesetengah wanita dan pasangan yang sedang mempertimbangkan untuk memulakan rawatan reproduktif. Malahan, satu daripada setiap lima pasangan tidak memulakan proses untuk anak kedua disebabkan oleh perkara ini.

Stimulasi ovari ialah bahagian awal rawatan pembiakan terbantu dan merupakan fasa rawatan kemandulan yang paling sedikit kemajuan relevannya tercapai setakat ini. Bahagian ini adalah salah satu rintangan psikologi utama wanita semasa membuat keputusan untuk memulakan perjalanan ke arah alam keibuan. Kebanyakan daripada mereka runsing tentang cara proses ini boleh menjejaskan mereka secara fizikal dan emosi.

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan