BASF ENVIRONMENTAL CATALYST AND METAL SOLUTIONS MEMULAKAN PELABURAN HIDROGEN HIJAU BAHARU DI BUDENHEIM, JERMAN

12/07/2024 04:27 PM

BUDENHEIM, Jerman, 12 Julai (Bernama) -- BASF Environmental Catalyst and Metal Solutions (ECMS) memulakan pembinaan kemudahan pengeluaran tercanggih pertamanya untuk komponen hidrogen dan sel bahan api hijau di Budenheim, berhampiran Frankfurt, Jerman. Produk yang dihasilkan di tapak ini akan merangkumi membran bersalut pemangkin (CCM) muatan rendah iridium yang baharu dibangunkan, bahagian fungsi utama untuk elektrolisis air membran pertukaran proton (PEM). Ini akan melengkapkan pemasangan elektrod membran (MEA) Celtec® untuk sel bahan api suhu tinggi yang juga akan dihasilkan di kemudahan tersebut. MEA adalah komponen kritikal dalam sel bahan api yang membolehkan hidrogen bersama oksigen daripada udara ditukar kepada elektrik secara efisien.

Perniagaan hidrogen ECMS beroperasi secara global, dengan aktiviti di Eropah, Amerika Utara dan Asia. Apabila ekosistem tenaga boleh diperbaharui berkembang pesat, pengeluaran hidrogen hijau daripada elektrolisis air akan menjadi tonggak penting dalam menyokong peralihan tenaga global. Kemudahan baharu tersebut akan membolehkan pelancaran komersial CCM yang baru dibangunkan untuk elektroliser PEM dengan kapasiti berbilang gigawatt untuk melayani pasaran global. Pelaburan ini membolehkan ECMS mengembangkan keupayaannya dalam logam berharga, pemangkin dan kitar semula, meletakkan dirinya sebagai pembekal penyelesaian bersepadu, gelung penuh, hujung ke hujung merentasi rangkaian produk dalam ruang hidrogen hijau.

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan