HASIL PERBINCANGAN BERHUBUNG PANDANGAN ISLAM TERHADAP ISU BOIKOT SEMPENA PERSIDANGAN MEJA BULAT (TERTUTUP) ANJURAN IKIM PADA 27 JUN 2024 (KHAMIS)

16/07/2024 10:23 AM

KUALA LUMPUR, 9 Julai (Bernama) -- Sejak akhir-akhir ini ada beberapa siri kempen boikot yang digerakkan oleh umat Islam di negara kita sehingga memberi kesan yang kurang baik terhadap ekonomi orang Islam dan juga keharmonian kaum. Boikot untuk produk-produk rangkaian francais antarabangsa dicetuskan ekoran kekejaman genosid dilakukan terhadap umat Islam di Palestin bermula 7 Oktober 2023; manakala boikot untuk sesetengah produk tempatan dilakukan ekoran daripada penemuan kalimah Allah pada stoking di salah sebuah rangkaian pasaraya.

Pada 3 Mei 2024, YB. Menteri (Hal Ehwal Agama) Senator Dato Setia Dr. Hj. Mohd. Naim bin Hj. Mokhtar telah mengarahkan Institut Kefahaman Islam Malaysia (IKIM) untuk mengkaji isu boikot ini sedalam-dalamnya secara ilmiah melalui perbincangan tertutup.

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan