BANLE GROUP MEMBUAT KEMASUKAN STRATEGIK KE INDIA DENGAN KEJAYAAN PERKHIDMATAN BUNKERING SULUNG DI PELABUHAN MUNDRA

22/07/2024 11:59 AM

HONG KONG, 22 Julai (Bernama) -- CBL International Limited ("Syarikat" atau "CBL") (NASDAQ: BANL), wahana penyenaraian Banle Group (“Banle” atau “Group”), sebuah syarikat logistik bahan api marin terkemuka di rantau Asia-Pasifik, hari ini mengumumkan kejayaan menyelesaikan perkhidmatan bunkering sulungnya di India pada 11 Julai. Operasi mercu tanda ini telah dijalankan di Pelabuhan Mundra, Gujerat, salah satu pelabuhan terbesar dan paling strategik di India. Pencapaian ini menandakan satu langkah penting ke hadapan dalam strategi pengembangan Banle dan menekankan komitmennya untuk meningkatkan keupayaan operasi dan kehadiran pasaran di rantau global utama.

Kepentingan Strategik Pelabuhan Mundra

Pelabuhan Mundra terkenal dengan peranan pentingnya dalam logistik maritim India, mengendalikan lebih 155 juta tan metrik (MT) kargo setakat November 2023, yang tertinggi di India. Pelabuhan ini berfungsi sebagai gerbang masuk eksport dan import yang penting, memudahkan kira-kira 33% daripada trafik kontena India. Infrastruktur canggihnya, termasuk keupayaan untuk mengendalikan kapal besar, meletakkannya sebagai hab penting untuk perdagangan laut dan pertumbuhan ekonomi, sejajar dengan cita-cita India untuk menjadi ekonomi $5 trilion menjelang 2025.

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan