Pembangunan "IDEMITSU IFG Plantech Racing," Minyak Enjin Diperakui API Pertama Di Dunia Dengan Prestasi Perlumbaan Diperbuat Daripada Lebih 80% Bahan Mentah Berasaskan Tumbuhan

07/08/2024 02:13 PM

TOKYO, 7 Ogos (Bernama) -- Idemitsu Kosan Co.,Ltd. (Ibu Pejabat: Chiyoda-ku, Tokyo; Wakil Pengarah, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif: Shunichi Kito; kemudiannya dirujuk sebagai “Idemitsu”) telah membangunkan minyak enjin baharu, IDEMITSU IFG Plantech Racing (gred kelikatan: 0W-20), yang menggunakan lebih daripada 80% bahan mentah berasaskan tumbuhan (kemudiannya dirujuk sebagai “Produk”). Produk ini telah memperoleh perakuan SP API (Institut Petroleum Amerika - American Petroleum Institute)*¹, menjadikannya minyak enjin pertama di dunia*² dengan prestasi perlumbaan*³ dan perakuan SP API menggunakan bahan mentah berasaskan tumbuhan.

Produk ini juga telah memperoleh perakuan Tanda Biojisim (Biomass Mark)*⁴ (nombor perakuan: No.230315) yang dikeluarkan oleh Persatuan Kitar Semula Organik Jepun. Model terbaik ini mewarisi DNA "Siri IFG/IRG IDEMITSU," yang dijual terutamanya di 13 negara tempat syarikat gabungan pelincir Idemitsu beroperasi di luar negara. Produk ini dijangka mula dijual sekitar bulan November 2024, dengan butiran lanjut akan diumumkan pada bulan Oktober.

 

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan