Nexif Ratch Energy Mengumumkan Operasi Komersial Projek Tenaga Suria Calabanga 74 Mwp Di Filipina

08/08/2024 11:19 AM

CALABANGA, Filipina, 8 Ogos (Bernama) -- Nexif Ratch Energy (NRE), penjana tenaga bebas terkemuka yang memberikan tumpuan kepada penyelesaian tenaga boleh baharu, dengan sukacitanya mengumumkan bahawa Projek Tenaga Suria Calabanga (CARE) yang terletak di Camarines Sur, Luzon Selatan, Filipina, telah berjaya mencapai operasi komersial pada 5 Ogos 2024. Pencapaian ini berikutan penyempurnaan proses pengujian dan pentauliahan yang rapi dikendalikan oleh Perbadanan Grid Nasional Filipina.

CARE ialah projek PV tenaga suria 74.2 MWp yang dipasang di atas tanah dan projek tenaga suria berskala utiliti pertama di Wilayah Bicol, menyalurkan tenaga bersih ke grid nasional. CARE akan menjual sebahagian besar pengeluaran elektrik projek melalui Perjanjian Bekalan Kuasa 10 tahun dengan anak syarikat Aboitiz Power Corporation Group, memastikan aliran hasil yang stabil.

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan