BERITA TERGEMPAR   Pelarasan gaji sebanyak 15 peratus kepada pegawai Kumpulan Pelaksana dan pegawai Kumpulan Pengurusan dan Profesional - PM Anwar | PM Anwar umum pelarasan gaji sebanyak tujuh peratus kepada pegawai Kumpulan Pengurusan Tertinggi | 

Video Promosi 'Tainan 400' Taiwan Menjadi Perhatian di Tanda Tempat Di Seluruh Dunia

16/08/2024 10:25 AM

TAINAN, Taiwan, 16 Ogos (Bernama) -- Dengan tahun 2024 yang menandakan ulang tahun ke400 Tainan, Datuk Bandar Huang Wei-che dan kerajaan bandar telah berusaha mempromosikan kota lama di peringkat antarabangsa dengan kempen "Tainan 400". Dari 12th hingga 18th Ogos (waktu tempatan), video promosi Tainan 400 akan disiarkan di Times Square di New York City (Amerika Syarikat) dan pusat membeli belah Printemps di Paris (Perancis) serta kawasan pusat bandar Gangnam di Seoul (Korea Selatan). Pada penghujung September, video juga boleh ditonton di dalam daerah Shinjuku yang sibuk di Tokyo (Jepun). Video promosi 15 saat ini merangkumi sorotan tentang Tainan, seperti Kuil Confucius yang mesti dilawati, pembakaran Kapal Raja dan Perarakan Lipan, yang mempamerkan keindahan budaya tradisional Tainan kepada khalayak antarabangsa.

Dalam video promosi "Tainan 400” ini, seseorang boleh melihat bukan sahaja kuil yang menawan di Tainan, tetapi juga acara dan tarikan yang luar biasa seperti Festival Tanglung Taiwan, Pergunungan Garam Qigu, Persisir Pantai Golden, Pusat Membeli-belah Hayashi, antara alam semula jadi dan tapak bersejarah yang lain. Menurut Datuk Bandar bagi Bandar Tainan, Huang Wei-che, pasukan kempen telah memilih tanda tempat yang penting di New York, Seoul, Paris dan Tokyo untuk memainkan video ini kerana bandar-bandar ini dikenali di seluruh dunia dan menerima sejumlah besar pelancong, oleh itu memaksimumkan kesan pemasaran video promosi tersebut. Melalui video ini, penonton boleh benar-benar merasai daya tarikan Tainan dan gabungan sempurna budaya lama dan baharu. Oleh kerana kesan yang begitu indah ditinggalkan dalam diri khalayak, Tainan dengan mesra mengalu-alukan rakan-rakan dari setiap sudut dunia untuk melawati bandar ini dan merasai sendiri pengalaman terbaik di Tainan!

 

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan