Curia Komited Terhadap Piawaian Sifar Bersih SBTi

14/10/2024 04:28 PM

Albany, N.Y., 14 Okt (Bernama) -- Curia, sebuah organisasi penyelidikan, pembangunan dan pembuatan kontrak yang terkemuka, hari ini mengumumkan komitmennya untuk menetapkan pengurangan pelepasan gas rumah hijau (GHG) seluruh syarikat jangka pendek dan jangka panjang selaras dengan sifar bersih berasaskan sains dengan inisiatif Sasaran Berasaskan Sains (SBTi). Untuk mencapai matlamat ini, Curia akan melabur sumber dalam tempoh dua tahun akan datang bagi menilai dan membangunkan sasaran pengurangan pelepasan GHG untuk diserahkan dan diluluskan oleh SBTi.

“Kami bertanggungjawab ke atas komuniti kami sebagai warga korporat yang baik,” kata Philip Macnabb, Ketua Pegawai Eksekutif Curia. “Sasaran kami bercita-cita tinggi tetapi kami menyedari keperluan mendesak dan kepentingan untuk mengurangkan pelepasan dalam jangka masa terdekat. Dengan kemudahan di Amerika Syarikat, Eropah dan Asia, tindakan kami boleh memberi kesan yang ketara kepada komuniti pada skala global. Pengawasan alam sekitar telah lama menjadi keutamaan bagi Curia dan ikrar ini menekankan komitmen kami untuk penambahbaikan berterusan dalam mengurangkan kesan alam sekitar kami dan membawa kami lebih dekat kepada masa depan yang lebih lestari.”

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan