Kioxia Menunjukkan SSD Mendayakan Penempatan Data Fleksibel Running RocksDB Di Sidang Kemuncak Global OCP 2024

17/10/2024 12:29 PM

TOKYO, 17 Okt (Bernama) -- Kioxia Corporation, peneraju dunia dalam penyelesaian memori, akan mempamerkan dan menunjukkan manfaat SSD Siri XD KIOXIA yang dilengkapi dengan fungsi Penempatan Data Fleksibel (FDP) yang menjalankan pangkalan data RocksDB pada Sidang Kemuncak Global OCP 2024, yang berlangsung dari 15 Oktober hingga 17 Oktober. di San Jose, Amerika Syarikat. Pangkalan data RocksDB cemerlang dalam carian berprestasi tinggi melalui sejumlah besar data dan mengurus data sejarah, dan digunakan secara meluas dalam AI generatif dan aplikasi awan. FDP ialah ciri yang ditakrifkan dalam spesifikasi asas NVM Express™ (TP4161) yang membenarkan kawalan fleksibel penempatan data dalam SSD. Dengan mengurus peletakan data dengan betul dalam SSD, sambil meminimumkan perubahan pada perisian hos dan pemacu peranti, pengoptimuman FDP boleh meningkatkan prestasi dan memanjangkan jangka hayat SSD.

SSD mengikut arahan daripada perisian hos dan pemacu peranti untuk penyimpanan dan pemadaman data. Apabila proses ini berulang, pengagihan semula data mungkin berlaku dalam SSD, yang berpotensi membawa kepada pengurangan kelajuan akses dan penggunaan kitaran tulis memori kilat yang tidak perlu, terutamanya apabila pengagihan semula data berlaku dengan kerap. Memanfaatkan FDP boleh membantu mengurangkan potensi pengagihan semula data, memaksimumkan prestasi dan jangka hayat SSD.

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan