The Fletcher School Di Universiti Tufts Melancarkan Laluan Ekonomi Pembangunan Antarabangsa Berasaskan STEM

25/10/2024 11:54 AM

MEDFORD, Mass., 25 Okt (Bernama) -- The Fletcher School, sekolah siswazah hal ehwal global di Universiti Tufts telah melancarkan Landasan yang ditetapkan STEM dalam Ekonomi Antarabangsa dan Pembangunan (IDE) sebagai sebahagian daripada program Sarjana Sastera dalam Undang-undang dan Diplomasi (MALD) yang terkenal. Landasan baharu ini, MALD: IDE, mengintegrasikan ekonomi kuantitatif dan ekonometrik ke dalam pengajian pembangunan global, menawarkan pelajar alat canggih untuk menangani isu ekonomi yang kritikal.

MALD: IDE menambah fokus kuantitatif yang ketat kepada kurikulum MALD yang pelbagai disiplin, membolehkan pelajar untuk mengkhusus dalam Perdagangan & Kewangan Antarabangsa atau Pembangunan Mampan. Kursus teras dalam statistik ekonomi, ekonometrik, serta pemodelan mikro dan makroekonomi akan mempersiapkan graduan untuk melakukan analisis ekonomi yang canggih dan membentuk penyelesaian dasar dalam kedua-dua sektor awam dan swasta.

 

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan