SUKAN > BERITA

SUKMA XXI: PUSAT KONVENSYEN SERIAN SIAP SEDIA JADI VENUE GIMNASTIK ARTISTIK

16/06/2024 03:42 PM

KUCHING, 16 Jun (Bernama) -- Kemudahan di Pusat Konvensyen Serian yang terletak kira-kira 60km dari sini sudah siap ditambah baik susulan pemilihannya sebagai lokasi untuk penganjuran acara gimnastik artistik bagi Sukan Malaysia 2024 (SUKMA XXI Sarawak 2024).

Menteri Pendidikan, Inovasi dan Pembangunan Bakat Sarawak Datuk Seri Roland Sagah Wee Inn berkata semua persiapan telah dibuat, hanya menunggu ketibaan atlet.

“Sebanyak 14 kategori akan dipertandingkan bagi acara berkenaan,” kata Ahli Dewan Undangan Negeri Tarat itu selepas majlis penyerahan baton SUKMA dan Para SUKMA XXI Sarawak 2024 di Serian, hari ini.

Sementara itu Timbalan Setiausaha Kerajaan Negeri Sarawak (Operasi) merangkap Ketua Pegawai Eksekutif SUKMA XXI Sarawak 2024, Datuk Hii Chang Kee berkata 400 atlet, sukarelawan dan petugas teknikal akan berkampung di Serian semasa penganjuran acara berkenaan nanti.

“Penduduk Serian dipelawa untuk turut serta meraikan temasya berprestij ini dengan memberi sokongan padu kepada semua atlet yang bertanding kelak,” katanya

Bahagian Serian akan menjadi tempat bagi penganjuran acara gimnastik artistik SUKMA XXI 2024 yang dijadual berlangsung dari 17 hingga 24 Ogos ini.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan