SUKAN > BERITA

Nicol Kagum Aksi Noor Askuzaimey Di Paris

03/09/2024 10:22 PM

KUALA LUMPUR, 3 Sept (Bernama) -- Meskipun menamatkan Sukan Paralimpik Paris 2024 hanya selangkah daripada kedudukan podium, pencapaian pemain boccia kebangsaan Noor Askuzaimey Mat Salim meraih perhatian legenda skuasy negara Datuk Nicol Ann David.

Nicol berkata beliau kagum dengan semangat juang atlet para itu yang meraih tempat keempat pada perlawanan akhir boccia individu wanita BC4 (kecacatan fizikal) semalam.

"Saya ingat saya beritahu dia - anda hebat hanya dengan mewakili negara...lakukan yang terbaik dan anda akan baik-baik sahaja kerana anda kuat dan bertenaga...terima kasih kerana memberi inspirasi kepada saya dengan menonton anda berjuang bermati-matian," katanya dalam perkongsian di Facebook yang didedikasikan buat Noor Askuzaimey hari ini.

Semalam, harapan Noor Askuzaimey untuk menghadiahkan pingat pertama untuk Malaysia pada Sukan Paralimpik Paris musnah selepas ditewaskan pemain Colombia, Leidy Chica 7-1 dalam perlawanan penentuan gangsa.

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan