WILAYAH - SARAWAK > BERITA

Remaja Ditemukan Lemas Dibawa Arus Di Pulau Carey

09/10/2024 04:11 PM

SHAH ALAM, 9 Okt (Bernama) -- Seorang remaja lelaki warga tempatan yang hilang ketika mandi laut di Pulau Carey, Telok Panglima Garang lewat petang semalam ditemukan lemas tidak jauh dari lokasi kejadian kira-kira 3.15 pagi tadi.

Ketua Polis Daerah Kuala Langat Supt Ahmad Ridhwan Mohd Nor berkata remaja berusia 17 tahun bersama enam lagi rakan telah pergi ke kawasan itu untuk menyambut hari lahir sebelum mangsa dengan tiga rakannya mandi di pantai sekitar 6.40 petang.

"Berdasarkan laporan awal, mangsa bersama rakan-rakannya sedang mandi di pantai dan mangsa walaupun ditegah rakan-rakan telah berenang ke kawasan alur air laut. 

"Lebih kurang lima minit kemudian, rakan-rakan mangsa mendapati mangsa telah tiada dan disyaki telah dibawa arus," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini. 

Ahmad Ridhwan berkata pemeriksaan awal ke atas fizikal mangsa di tempat kejadian mendapati tiada unsur-unsur jenayah dan mayat dihantar ke Jabaran Forensik Hosputal Banting untuk proses bedah siasat. 

Kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut. 

-- BERNAMA 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan