DUNIA > BERITA

FLYNAS ARAB SAUDI KEMBALI BEROPERASI SEPERTI BIASA SELEPAS GANGGUAN SISTEM IT GLOBAL

20/07/2024 04:28 PM

DOHA, 20 Julai (Bernama-Sputnik) -- Syarikat penerbangan Arab Saudi Flynas memaklumkan bahawa ia kembali beroperasi seperti biasa selepas memperbaiki gangguan teknikal global yang telah menyebabkan kelewatan penerbangan, lapor Sputnik.

"Kami memaklumkan kepada pelanggan kami yang dihargai bahawa syarikat penerbangan telah mula kembali ke operasi normal, kami meminta semua penumpang untuk mengikuti maklumat penerbangan mereka di laman web syarikat penerbangan," kata syarikat penerbangan itu pada Jumaat.

Terdahulu pada Jumaat, pentadbiran Lapangan Terbang Antarabangsa King Khalid di Riyadh mengumumkan pemulihan operasi lapangan terbang selepas gangguan teknologi.

Pada pagi Jumaat, kegagalan global peralatan berasaskan Windows telah menjejaskan pengendali telekomunikasi, bank dan syarikat penerbangan di seluruh dunia. Syarikat Amerika Syarikat CrowdStrike mengesahkan bahawa kegagalan global berlaku akibat kemas kini untuk aplikasi keselamatan siber Falcon Sensor.

-- BERNAMA-SPUTNIK


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan