EKONOMI > BERITA

SME Bank Lancarkan Fundfest Bagi Perkasa Usahawan, Rapat Jurang Pembiayaan

18/10/2024 06:20 PM

KUALA LUMPUR, 18 Okt (Bernama) -- SME Bank Malaysia Bhd melancarkan SME Bank FundFest 2024, untuk menyediakan peluang kepada usahawan sedang meningkat, syarikat pemula niaga baharu yang inovatif dan perniagaan yang semakin berkembang bagi mengakses kemudahan pembiayaan dan menyertai sesi pertukaran pengetahuan.

Dalam kenyataan hari ini, katanya program itu akan menampilkan pakar industri, pemodal teroka dan usahawan tempatan terkemuka yang telah mencipta nama di pasaran untuk berkongsi pandangan bagi mendapatkan pembiayaan, meningkatkan perniagaan dan memanfaatkan teknologi inovatif.

Pemangku Presiden/Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan SME Bank Datuk Dr Mohammad Hardee Ibrahim menekankan bahawa program itu menangani cabaran pembiayaan yang dihadapi oleh perniagaan, terutama perusahaan pemula niaga.

Beliau berkata program itu dijangka menarik pelbagai kumpulan peserta, termasuk usahawan, penggubal dasar dan peneraju industri.

“Kami berhasrat untuk menyediakan peluang supaya usahawan boleh berhubung dengan pembiaya berpotensi, mendapatkan pandangan pakar dan meneroka peluang pertumbuhan baharu,” katanya.

SME Bank FundFest 2024 diadakan pada 17 hingga 18 Oktober bermula 10 pagi hingga 10 malam di Avenue K di ibu negara.

-- BERNAMA

 

 


 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan